Selamat Melayari Kembara Hadi Contact Us

BICARA TENTANG CINTA??

Mereka berkata…hidup ini indah, Gelisah dalam gundah, Parah tika resah, Lemah terus berserah Tanpa kembali ke jalan sudah.

Mereka berkata cinta itu kasih sayang, Bila benci kasih melayang, Dan sayang langsung hilang, Dan bila rindu mula la menyeru “engkaulah yang ku sayang”. Cinta oh cinta… Jangan kau hadir dikala suka, Hilang dikala derita, Biarlah cinta hadir walau terseksa, Kerana siksaan itu titik-titik rasa. Cintailah walau apa jua keadaannya, Kerana cinta hanya wujud disanubari suci, Cinta kan termetri pada sekeping hati, Jangan kau damba perhiasan maknawi, Tapi kau nilailah pada ziinatul hissi.

Sedarlah… Lahirnya dirimu hanya dari setitis air hina, Yang memiliki nilai insani, Istimewa dirimu hanya kerana sekeping hati, Mulia dirimu kerana setulus aqal, Tanpanya dirimu sehina makhluk. Duhai insan nilailah, Dimana manfaat aqalmu? Dimana kau sorok hatimu? Duhai insan, bangkitkanlah jiwamu, Serukanlah dirimu pada cahaya cinta-Nya.

2 ulasan

  1. Bait kata kata yang amat bermakna.....
  2. fuhhh. ayat.

    nice lah :-)
PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.