Selamat Melayari Kembara Hadi Contact Us

Samir Nasri: “Islam is Perfect, Muslims are not. Don’t get Confused!”


Pemain Manchester City Samir Nasri memberikan nasihat berkaitan agama yang dianutinya, yakni Islam.Bekas pemain Arsenal itu menyarankan agar setiap orang yang ingin menilai Islam untuk belajar tentang Islam sebelum menilai sesuatu perkara.

“If you want to learn about Islam, go study Islam, don’t study the Muslims! (Jika anda ingin belajar tentang Islam, belajarlah tentang agama Islam, bukan belajar tentang penganut Islam,” demikian pesan Nasri dalam foto berlatar belakang ayat Al-quran yang dimuatnaik Nasri di akaun instagram miliknya, @sn8_official.

Menurut pemain Manchester City itu, jika seseorang ingin belajar tentang Islam, jangan menilai Islam dari seorang Islam. Kerana Islam adalah agama sempurna, dan Muslim tidak selalu sempurna. Kerana itu, jika ada seorang Muslim yang sikapnya tidak baik, bukan bererti ajaran Islam seperti itu.

“Islam is perfect, Muslims are not. Don’t get confused!/SN8 (Islam adalah agama sempurna, Muslim tidak selalu sempurna. Jangan keliru!”

Nasri selama ini dikenali sebagai pemain yang selalu menghadirkan sentuhan Islam ketika bermain di padang.Beliau pernah di lihat berdoa sebelum perlawanan bermula, mengucapkan takbir ketika kelabnya menjuarai Liga Perdana Inggeris musim 2011/2013.

Catat Ulasan

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.