Selamat Melayari Kembara Hadi Contact Us

Ketika Dalam Penerbangan ,Demba Ba mendengar Surah Al-Waqiah

Demba Ba, pemain Chelsea yang sudah terkenal sebagai seorang Muslim yang taat. Setiap kali beliau berjaya menjaringkan gol,  dia akan melakukan sujud syukur.



Gambar kecil adalah Mario Balotelli
Dalam bulan Ramadhan, dia selalu berpuasa penuh satu bulan, walaupun jadual latihan dan pertandingan begitu padat.

Kolo Toure, pemain Liverpool yang juga beragama Islam mengatakan bahawa Demba Ba selalu menjadi lebih kuat setelah melakukan puasa Ramadhan.

Dalam jelajah pramusim Chelsea ke Bangkok, Thailand,Demba Ba memuatnaik foto aktivitinya ketika dia berada di dalam kapal terbang.



Melalui akaun twitter peribadinya @dembabafoot, dia menulis ”Off to Bangkok. See you in the morning.”Kemudian,Demba Ba kembali men'twitt' gambar Alquran yang menemaninya ketika perjalanan jauh ke Bangkok.

Di gambar tersebut,Demba Ba sedang mendengarkan Surah Al-Waqiah melalui telefonnya. ”With this in my ears , for sure i’ll be relax for the looooong trip,” tulis demba ba di twitter miliknya.



Demba Ba ketika bermain bersama Newcastle

Catat Ulasan

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.