Selamat Melayari Kembara Hadi Contact Us

Lionel Messi dan Zionis Israel

bintang Barcelona Lionel Messi memakai topi Yahudi iaitu kibah

Telah tersebar luas foto bintang Barcelona Lionel Messi memakai topi Yahudi iaitu kibah sambil berdiri di depan Tembok Ratapan Jerusalem di laman sosial Facebook.

Kehadiran pasukan kelab gergasi itu ke Israel dan Tebing Barat untuk perlawanan persahabatan pra-musim.


Neymar da Silva



Lionel Messi di Tembok Ratapan 



Media Israel berharap dengan memuat naik foto pemain terbaik dunia ini dapat meningkatkan imej positif bangsa Israel di kalangan masyarakat Arab.

Presiden Israel akan mengadakan jamuan dengan beberapa wakil pasukan Barca di kediamannya di Jerusalem sebelum menjalani sesi latihan di lapangan Jaffa.



Ovijaa Adraei, jurucakap tentera Israel bersama rakan-rakannya dari entiti Zionis, mengucapkan (Selamat Datang di Israel) Barcelona.


Dalam perkembangan lain FC Barcelona akan mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan pilihan Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 10 Ogos, iaitu hari ketiga sambutan Aidilfitri.

Ketua pegawai eksekutif FC Barcelona Antoni Rossich berkata 10 Ogos adalah tarikh paling sesuai bagi kelab itu untuk mengadakan perlawanan jelajah pra musimnya kerana kebanyakan pemainnya dijangka dipanggil untuk mewakili negara masing-masing selepas tarikh itu.

Boikot Barcelona ! anda masih mahu menyarung jersey Barca?
sumber : eramuslim

Catat Ulasan

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.